Sussies in Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu Sussies in Zwitserland - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu

Sussies in Zwitserland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

29 Oktober 2009 | Zwitserland, Bern

hey allemaal,
Deze week ook een stukje van het liefste sussie van ineke.
Nou ik ben dus marlies zo als jullie weten;)
Ik ben een weekje in Zwitserland geweest.
Helemaal alleen met het vliegtuig heen, was wel even spanend hoor,
maar ik heb heel aangekommen en ook weer heel thuis dus het viel achteraf alles mee.

Zaterdag heeft ineke me op gehaald van het vliegveld. en ja ik heb ook nog geleerd dat ik in Frankrijk ben geweest.
Bazel ligt dus blijk baar in Frankrijk en niet in Zwitserland zo als ik dacht.(Basel ligt op de grens maar het vliegveld van Basel ligt in Frankrijk)
Toen ze me had op gehaald zijn we met de auto naar Luzern geweest wat eten in een Italieaans restaurant.
toen zijn we nog ff in een cafe geweest en daarna naar huis huisje waar ineke slaap.
en ik een weekje mocht komen slapen.

zondag zijn we de rikki op geweest dat is een berg vlak bij Luzern.
we zijn een heel stuk naar boven gereden en hebben veel foto's gemaakt.
ook al weer het eerste sneeuw gezien voor dit jaar.
snel een sneeuwpop gemaakt en toen toch maar weer omgedraait de weg was wel erg smal.
daarna hebben we nmog in Luzern wat rond gelopen en zijn we naar het gletsermuzeum geweest.
naja er was niet heel veel aan alleen het spiegelhuis was heel leuk ineke en ik hebben ons daar prima vermaakt.
de dag was al weer snel om. een beetje op zittend tegen het er morgen zo vroeg uit om half 6 dat ben ik dus echt niet gewend

de 3 dagen daar na heb ik geholpen bij de varkenen de biggen.
ik heb het daar heel leuk gehad alleen een beetje veel schoon maken maar ja dat hoort er nou een maal bij. ( en als je moe bent is de beste plaats om uit te rusten onder de radio, dan storen de varkens je niet bij je middag dutje ;))
woensdagavond zijn we nog wezen zwemmen in het zwembad.

donderdag hadden we een treinkaart waar mee we konden rijden. we zijn naar een berg geweest de jungfraujoch.
hele mooi uit zich van af de berg als je wat ziet.
toen we aan kwammen was het een beetje nevelig maar toen we weer naar beneden waren gegaan was alle mist weg getrokken en hebben we mooie foto's gemaakt. mmm wl heel veel ieder raam heeft ineke wel een foto uit gemaak aan het einde vav de dag veel weg gegooit maar ook veel bewaard.

vrijdag zijn we lekker naar milaan geweest eerst 3 uur met de auto en toen nog een uur in de trein.
het viel een beetje tegen in milaan de hoge verwachtingen niet na gekomen,
dat was wel even balen.
maar even goed een super leuke dag gehad met veel lol.
dat was al weer me laatste hele dag in zwitserland morgen weer naar huis.

zaterdag morgen nog even afscheid van iedereen genomen.
bij de varkens. maar niet van thomas een jongen die er ook een tijdje was hij is ook nederlands.die was er niet.
de eerste keer dat ik hem zag leek hij echt op een cowboy uit zon hele slechte film maar dan natuurlijk wel de held.
daarna naar het vliegveld gereden en ingecheakt en nog wat gegeten en toen weer naar huis vliegen

nou dit was mijn weekje zwitserland met heel veel lol en weer lekker kunnen bij praten met me sussie

Heel veel liefs Marlies en Ineke

  • 29 Oktober 2009 - 19:04

    Oma Annie:

    Hoi Ineke, wat een leuk verslag van Marlies, jullie hebben een heel gezellige week gehad met heel mooi weer, lekker gegiegeld en bijgepraat, fijn zo'n gezellig zussie
    heel veel liefs van oma, tot mails

  • 30 Oktober 2009 - 12:55

    Caroliene&Wouter:

    Hallo Marlies&Innie,
    Nou jullie kunnen bij ons ook wel de varkens samen doen hoor! Ha,ha! Leuk om weer verhaaltjes te lezen en volgens mij hebben jullie het helemaal super gehad met zijn tweeën. Innie, gaan wij ook (als we bij jou zijn) naar de bergen? Succes nog met alles! Gr. WC

  • 30 Oktober 2009 - 16:01

    Lonneke:

    Heey Marlies en Ineke

  • 30 Oktober 2009 - 16:11

    Lonneke:

    Heey marlies en ineke, even een foutje van de vorige :S
    Wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben gahad!! Jij kon je zus weer zien lies! Leuk dat er sneeuw lag. nog heel veel plezier daar Ineke
    Ik hoor de verhalen nog van je marlies!! Groetjes Lonneke

  • 07 November 2009 - 20:03

    Marco @ Schagen:

    Oma Annie & Opa Jan, geniet van jullie Zwitserland bezoek!
    Mogelijk krijgen we in dit dagboek net zo'n mooi verslag als Marlies ons heeft gegeven.

    grt Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Avontuurtje Zwitserland

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Laatste week

17 November 2009

Opa en Oma als verrassing

29 Oktober 2009

Sussies in Zwitserland

17 Oktober 2009

De herfst/winter is begonnen

04 Oktober 2009

Weer een weekje verder
Ineke

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 9184

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Vietnam

19 September 2009 - 21 Januari 2010

Avontuurtje Zwitserland

Landen bezocht: