De herfst/winter is begonnen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu De herfst/winter is begonnen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu

De herfst/winter is begonnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

17 Oktober 2009 | Zwitserland, Bern

Hoi Allemaal,

Het is al weer even terug dat ik geschreven heb en ik hoorde van het thuisfront dat er weer met smart gewacht werd op een nieuw verhaaltje. Ten eerste wil ik iedereen bedanken die een reactie geplaatst heeft erg leuk om zo toch een beetje contact met iedereen te hebben.
Hier is van de week de herfst echt begonnen, het regent veel en wordt ook kouder, dit betekent niet dat de zon niet meer schijnt en we niet kunnen genieten. Ook in de bergen begint het al echt kouder te worden en de toppen zijn al bedekt met sneeuw :). We moeten van de week ook een afspraak maken om de banden van de auto's te verwisselen en er winterbanden onder te zetten want anders komt er in de kranten te staan die Hollanders zijn weer te eigenwijs om winterbanden onder de auto te leggen en dan toch in de sneeuw denken te kunnen rijden.( dit staat nl in de kranten als er een ongeluk gebeurt is en er auto's met zomerbanden bij betrokken zijn).
Op het bedrijf gaat alles rustig zijn gangetje, veel schoonmaken en waarschijnlijk komen over anderhalve week weer nieuwe biggetjes :). Verder zijn er afgelopen week weer een groepje naar de slacht gegaan dus hebben we weer ruimte om het riedeltje weer op nieuw te beginnen. Het is wel leuk om te zien dat je eigenlijk een schema hebt van 3-4 weken. In Nederland blijft het maar door gaan en zit er geen begin of einde aan maar hier weet je precies wanneer je weer opnieuw kunt beginnen. De koeien staan deze week voor het laatst op de berg denk ik dus hoeven we daarna ook geen halsbrekende glijpartijen uit te voeren om ze te bereiken.
Afgelopen weekend zijn we met een hele groep naar een oktoberfest geweest (ieder weekend is er ergens in de omgeving wel eentje). Was erg gezellig weer veel mensen leren kennen en ook weer laten zien dat ook de Hollanders feesten kunnen. Ik was voor de avond de taxi omdat ik de volgende morgen ook weer vroeg op moest om de beesten te voeren. Hier was de rest wederom erg blij om, niet alleen dat ik de taxi was maar ook dat hun er niet uit hoefde om de beesten te voeren.Dit weekend hebben we geloof ik een beetje rust en dan hebben we de 2 weekenden daarna 2 oktoberfesten in Pfafnau(een in de buurt gelegen dorpje) die alom bekend staan om een feest tot diep in de nacht.
Dit weekend is iedereen blij met de rust want het is momenteel een Hollandse invasie, Thomas heeft vrienden over, Mariette heeft ook een vriendin over en ik ga zo mijn sussie van het vliegveld ophalen die, helemaal alleen met het vliegtuig mij voor een weekje komt bezoeken en vergezellen. Heb hier erg veel zin in en ik hoop dat de herfst nog een paar mooie dagen in petto heeft voor ons.
Veel succes in Nederland en tot de volgende keer.

Liefs Ineke

• 17 Oktober 2009 - 12:56

Marco , Schagen:

Weer een prachtig verhaal, veel plezier met al de gasten en vooral met je zus Marlies!

• 17 Oktober 2009 - 13:24

Tante Maria:

Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat het allemaal leuk is ;). Veel plezier met je zussie de komende week.
    Groetjes van ons 5-en.

• 17 Oktober 2009 - 13:28

Ina:

hoi ineke leuk verhaal weer en veel plezier samen met Marlies groeten Mart en Ina

• 17 Oktober 2009 - 14:11

Mark En Inge:

hoi ien,

Echt super mooie foto`s van de omgeving, ben echt jaloers. Het gaat ons jammergenoeg niet lukken om langs te komen, krijgen 1 december de sleutel en moeten dan druk aant klussen (daar gaan al mn vakantiedagen, zucht hihi)
    Veel plezier met Marlies!!

• 17 Oktober 2009 - 15:49

Oma Annie:

Hoi Ineke, heel leuk weer iets te horen en dat het goedmetje gaat en veel nieuwe dingen en mensen ontmoet, hier nog steeds mooi weer en we hebben vanmorgen Marlies een gezellige week toegewenst, groetjes oma en een heel prettige week met je zus,doei!!

• 17 Oktober 2009 - 16:23

Frans:

Hey Ien,

Hoe gaat het met de varkens, hebben ze allemaal een nummer of een naam? 50 namen onthouden is nog te doen.

Het varkens voeren bij Wouter is me goed bevallen.

Veel plezier!

groetjes Frans

• 18 Oktober 2009 - 15:36

Elmert:

Hoi Inek,
    fijn te lezen dat je geniet.
    Ja en het is nog maar even oktober en dan zijn die feesten weer voorbij.
    Veel plezier samen met Marlies!

• 19 Oktober 2009 - 10:21

Tante Reina:

Hallo Ineke, wat leuk om je reisverslag te lezen.
    Ook wij wensen je heel veel plezier met Marlies.
    Is zij goed overgekomen?
    Het is hier nog steeds mooi weer, hebben zondag nog heerlijk gefietst.
    groetjes en liefs van
    Oom Ab en tante Reina

• 19 Oktober 2009 - 13:06

Mariëtte:

Dag Ineke en Marlies,
    Wat heerlijk om als zussies, zo even samen in Zwitserland te zijn.
    Marlies stoer van je, om even naar je zus toe te vliegen!!Nu werk en leuke dingen afwisselen. Met marlies erbij ben je natuurlijk zo klaar met de varkens!!Veel plezier toegewenst van 5 Blaauboertjes.

• 22 Oktober 2009 - 11:23

Monique:

Leuk dat je me op de maillijst hebt gezet! Ik ga je zeker volgen. Hier gaat alleszijn gangetje. Ik mail je snal wat uitgebreider.