Weer een weekje verder - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu Weer een weekje verder - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu

Weer een weekje verder

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

04 Oktober 2009 | Zwitserland, Bern

Hoi Allemaal,

Het is alweer ruim een week geleden dat ik voor het laatst een berichtje heb achter gelaten, dus het wordt wel weer eens tijd om wat te schrijven. De tijd vliegt hier en voor je het weet zijn er alweer 2 hele weken voorbij. Vorige week zijn we met zn 3en naar de Kermis in Schotz geweest, dit is het naast gelegen dorpje. Ik was met 2 mannen opstap want Mariette was een weekendje naar huis. De kermis in Zwitserland is goed te vergelijken met de kermissen in Nederland, een paar atracties en kroegen om 's avonds gezellig in te feesten. Het verschil is wel dat je in de tentjes en kroegjes ook kunt eten en de tafels blijven staan tot het einde. De tent waar wij heen zijn geweest had live muziek en we hebben gelijk ook een jodelconcert gehad (dit deed ze tussen het zingen door). Het was erg gezellig veel mensen gesproken (iedereen schijnt te weten waar de Hollanders gestationeerd zijn). De volgende dag hoefte ik niet te werken, dit was heel fijn een relaxte zondag, weer een heerlijk stuk met de honden gewandeld want het was super mooi weer. Weer helemaal opgeladen kon ik weer aan een nieuwe week beginnen. Naast de koeien had ik nu ook het bedrijf op de 2de lokatie erbij, hier staan alleen maar mestvarkens dus is niet veel werk, alleen een beetje mest schuiven en controleren. De boer die bij deze stal woont is erg aardig en komt ook regelmatig even langs om een praatje te maken en even te kijken of ik hulp nodig heb. Hierdoor duurt deze klus vaak langer dan gepland. Deze week zijn er weer wat nieuwe biggen geboren, door het systeem waar in Zwitserland mee gewerkt moet worden( de zeugen mogen niet vast liggen en ze hebben een groot hok om in te lopen) moet er veel gecontroleerd worden en opgelet dat ze niet de biggen vertrappen of dood liggen. Verder zag de week er eigenlijk steeds hetzelfde uit, vroeg op, voeren, schoonmaken en voeren. Vandaag(zondag) had ik weer vrij en omdat het nog steeds erg mooi weer was ben ik in de auto gestapt en richting Luzern gereden. Ik ben eerst een berg op gereden die de Bürgenstock heet deze heeft een erg mooi uitzicht op de Pilatus berg. Hier heb ik even van het uitzicht zitten genieten en van het mooie weer, boek mee genomen en heerlijk in de zon op een kleedje zitten lezen. Daarna terug gereden naar Alpnachstad, daar ben ik in een gondel gestapt en naar boven gereden. Boven aan gekomen was het uitzicht super we zaten boven de eerste wolken laag dus konden niet overal tot beneden aan kijken, maar evengoed was het uitzicht weer adembenemend. Ook hier weer lekker zitten genieten op een terasje maar niet zo lang want het was op een hoogte van ongeveer 2000m toch wel iets kouder. Vele foto's gemaakt om ook jullie een beetje mee te kunnen laten genieten van het uitzicht. Na de terug reis weer naar het bedrijf gegaan om te kunnen internetten en jullie op de hoogte te brengen van de afgelopen week. Wij gaan hier zo eten en dan ga ik me weer voor bereiden voor een nieuwe week.
Tot snel en geniet van de foto's

Liefs Ineke

  • 05 Oktober 2009 - 07:34

    Yvon:

    Hee Ineke, heb net je verslag even gelezen top joh! en die kermissen dat ga je redden. Leuk dat je op de Pilatus bent geweest, ik heb daar ook gestaan dat ik in Zwitserland werkte. ik zat in het plaatsje Kriens vlakbij Luzern.
    Hou vol en have fun !

    Groetjes uit Schagen
    Yvon X

  • 05 Oktober 2009 - 17:34

    Oma Annie:

    Hoi Ineke, heel leuk je verslag te lezen wat een geluk dat het weer steeds zo goed is dus na het werk genieten, groetjes oma

  • 10 Oktober 2009 - 15:11

    Mariëtte:

    Ineke we horen allemaal positieve berichten over jouw verblijf in zwitserland, dus hoog tijd om je verslagjes te gaan lezen.Klinkt niet onplezierig en dan die mooie uitzichten, prachtig!Hier is het regenachtig, zijn we niet meer gewend!!!Ineke succes met alles, groetjes uit Burgerbrug.

  • 16 Oktober 2009 - 17:57

    Rianne:

    Jahoor, daar ben ik weer! Ik heb je blog gelezen ja, mam had het gezegt! Klinkt allemaal positief, leuk Inek! Veel plezier met Marlies, wel spannend voor haar (alleen vliegen ;)) De foto van ons drieën was voor moeders verjaardag (dus we hangen nu voor de komende 5 jaar aan de wand:P) Xx Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Avontuurtje Zwitserland

Recente Reisverslagen:

07 December 2009

Laatste week

17 November 2009

Opa en Oma als verrassing

29 Oktober 2009

Sussies in Zwitserland

17 Oktober 2009

De herfst/winter is begonnen

04 Oktober 2009

Weer een weekje verder
Ineke

Actief sinds 22 Sept. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 9183

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 06 Juni 2017

Vietnam

19 September 2009 - 21 Januari 2010

Avontuurtje Zwitserland

Landen bezocht: