De week is begonnen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu De week is begonnen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Ineke Borst - WaarBenJij.nu

De week is begonnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 September 2009 | Zwitserland, Bern

Maandag mn eerste echte werkdag gehad en ja wat zal ik er van zeggen het gaat hier anders als in Nederland maar dat had ik ook al van te voren gedacht,maar na zon werk dag kan je bijna niet begrijpen dat we in Nederland zo lopen te stessen om het allemaal rond te kunnen zetten. De dag begint op tijd om 6 uur, na dat de dieren gevoerd zijn gaan we ontbijten hier moet je natuurlijk de tijd voor nemen dus een uur later gaan we weer aan de gang. De hokken uitmesten alle dieren controleren en de laatste biggen voeren. Dan is het net als in Nederland heel belangrijk dat er koffie gedronken wordt, dus dat wordt hier ook regelmatig gedaan. Als we dan om half 11 weer aan de gang gaan is het even snel bij de koeien kijken die op een erg onbegaanbaar stuk van het dorp staan (trouwens hebben die wel een geweldig uitzicht de hele dag) bij terug komst wat voorbereidingen treffen voor de eventuele werkzaamheden voor de middag en dan om 12 uur warm eten. Hier hebben ze ook geleerd dat het belangrijk is dat je je eten goed laat zakken voordat er weer gewerkt wordt dus 2 uur later gaan we weer naar de stallen en dan worden de hand en span diensten gedaan zoals stallen schoonspuiten, biggen omleggen, dekken, en eventuele biggen behandelen. om 3 uur is er weer een koffie pauze en om 16 uur beginnen we met het voeren van de dieren en dan om 5 uur half 6 zit de dag er op dan wordt er nog met zn alle gegeten en ook weer koffie gedronken en dan gaat ieder zn eigen weg. Gisteren zijn Mariette en ik wezen zwemmen(dit keer in het zwembad) was erg lekker en is ook fijn om even wat anders te doen. Vandaag zit ik momenteel nog te bedenken wat ik kan doen als tussen oplossing voor de periode van 2 tot 4 want we hebben gister al al het bovengenoemde gedaan.

Tot snel Ineke

• 24 September 2009 - 06:58

Erieke:

Wauw In!

We wisten helemaal niet dat je wegging, maar superleuk dat je 'dagboek' bijhoud! Ben je daar voor stage of ander doel? En voor hoe lang zit je daar?! Ben erg benieuwd naar je belevenissen!!

Liefs Herbert & Erieke

• 24 September 2009 - 19:27

Linda:

Heey Ien,

Ik had wel begrepen dat je wegging, maar wat doe je daar?? Als ik het zo lees ist niet veel .... ;-)

Groetjes Linda